BONAFIDE Releasefest @ KB Malmö | FESTIVALPHOTO

BONAFIDE Releasefest @ KB Malmö

Bonafides andra platta Sometings Dripping är rykande het och har precis nått butikerna.

Detta firades med ett releaseparty i Malmö på KB. Det var gott om folk en bra stund innan Bonafide ställde sig på scenen. Visserligen bjöd Sveriges nästa stora exportvara Bonafide sina trogna fans på fri entré mellan 12-22. Dessutom var det rabatterad öl och cider i baren tillsammans med lite plockmat. Själv hade jag inte tid eller möjlighet att tränga mig bort för att få i mig lite snacks, då vart man än vände sig så stötte man på någon trevlig personlighet som hade något intressant samtalsämne att byta. Bandet var ute och minglade bland fansen och stod glatt och signerade sin nya platta. Det var trångt vid merchen, väldigt trångt. Härligt att se så många äldre eller medelålders får vi säga, trängas lite snällt för att få några autografer.

Medelåldern var lite högre än normalt på en rockkonsert inne på KB. Visserligen var det 18 års gräns men det var inte många under 25 där. Det var bara trevligt då alla hade gamla rockminnen att dela med sig. Alla pratade med varandra och stämningen var underbar.

Bonafide spelade en timme och körde de självklara hitsen från sin debut. De nya låtarna var som förväntat. Riktigt tuffa! Det bjöds på en mindre överraskning – en duett med Mia Colheart från Crucified Barbara. Tillsammans med Pontus så plöjde de igenom låten Straight Shooters. En rejäl röjarlåt som står sig. Det var inte länge sedan de spelade på KB och det var ingen större skillnad på spelningarna då grabbarna som vanligt, bjöd på en riktig Rock´n´Roll spelning.

Två år efter debutplattan är de tightare och vassare på scen. Soundet från nya plattan är lite tyngre och ljudbilden på KB denna kväll var perfekt. Nu återstår en vinterturné med flertalet stopp i bl.a. Tyskland, Spanien och Frankrike innan de återvänder till KB den 19 december.