Audiovision Zaragon Rock Club Jönköping 5/12 | FESTIVALPHOTO

Audiovision Zaragon Rock Club Jönköping 5/12

Review321_Audiovision

När Jönköpings sonen Christian Liljegren (Narnia,Modest Attraction,Wisdom Call,Devine Fire) går på scenen med sitt senaste projekt Audiovision, är förväntningarna höga,. Christian har ju skämt bort oss genom åren med starka låtar, välgjorda produktioner och svettiga live framträdanden, Och jag såg redan på soundchecken att Christian var taggad! Och man går ut stenhårt, att Audiovision har slående likheter med Rainbow märker man direkt, jag reflekterar omedelbart till låtar som ”Spotlight Kid” & ”Kill The King” det är i det landet man hittar Audiovision, ”The King Is Alive” luktar Rainbow lång väg. Förutom låtar från senaste albumet ”The Calling” bjuder man även på låtar från Narnia och Modest Attraction. Och Christian Liljegren och hans Audiovision kopplar snabbt ett järngrepp om publiken, som dom behåller hela setet, Christian Liljegren är en enorm live personlighet, avslutningen med extranumret Deep Purples ”Smoke On The water” blir magnifik! För oss som älskar Rainbow, Whitesnake mfl är Audiovision ett band att ta en rejält noggrann titt på! Efteråt var det en strålande glad Christian Liljegren som jag träffade backstage. Christian sa att han drömt länge om att kunna genomföra den här kvällen tillsammans med Jönköpings gamla hårdrocks hjältar Arrow. Och visst blev det succe, över 300 betalande fick sitt lystmäte denna otroligt lyckade kväll på Zaragon Rock Club i Jönköping. Audiovision håller som bäst på att spela in sitt nya album, med Erik Mårtensson (Eclipse) som producent, något att se fram i mot! Och en sak till, snälla Christian! Återförena Modest Attraction för en kväll! Med Grimmark på gura. Det är många som saknar det bandet!