Häftig Jam Night på Gästskivargården i Värnamo | FESTIVALPHOTO

Häftig Jam Night på Gästskivargården i Värnamo

Review3603_Jam_1

Mer grymt än så här blir det inte! Kan bara säga att No Possesion Blues som drog ihop den här kvällen tillsammans med Värnamo Musik profilen Niklas Malmqvist har gjort ett fantastiskt jobb! Det som på pappret såg ut att bli en bra kväll med duktiga musiker blev till slut en fantastisk kväll! Spelglädje, hjärta och ett underbart röj är bara förnamnet! Jamet höll på i 4 timmar! 4 timmar och inte tråkigt en sekund! Det är Springsteen klass minsann! Han brukar ju köra minst 3 timmar långa konserter och ge valuta för pengarna, här vill jag lova att ingen som var där klagade på att det spelades för lite! Bandet No Possesion Blues Micko Ylinikka Lead Guitar/Sång Danne Pettersson Guitar/sång , Mikko Karppinen Drums & Mattias Vestlund Bas, Nu har även Tomas Andersson hoppat in som trummis då och då. Dessa herrar utgjorde grunden I jamet som vi fick till livs I lördags. Sedan gästades scenen av idel lokala musiker

Niclas Malmqvist (John Chasing Pirates)
Tom Chestersson (Tom and the backstabbers)
Wille Lundgren (Tom and the backstabbers)
Mattias Gränsmark (Friday Night Specials)
Markus Persson
David Ylinikka
Emil Lang
Mikael Hallberg
Joakim Enbjärde
Lasse Svensson
Jerry Piirainen
Mfl

Medkordinatorn av arrangemanget Niklas Malmqvist kan ges en egne presentation
Niklas är en profil I Värnamo där han bedriver sin musikaffär Värnamo Musik som försett en och annan med instrument, Niklas har även sitt egna band John Chasing Pirates. Han besitter en otrolig talang för bles och 60 tals pop. Hans bluesharp är ta mig tusan I klass med Delbert Mcclinton & Charlie Musselwhite! Dessutom har Niklas en mycket bra röst som han använder på ett grymt sätt.

Under kvällen fick vi en hel hög med bluesklassiker serverade, lite Stones och annat! Micko Ylinikkas gitarr glöder skriker och kvder om vart annat! En sak är säker lira kan han! Här är det manga sk kända gitarrister som får se upp! Danne Pettersson låter I visa stunder närhan skitar till rösten som RL Burnside! Ilsket och skitigt! En överraskning under kvällen var Mikael Hallberg från Gislaved, Micke som bara är 17 år visade sig ha riktig känsla för blues och rock! Påminner lite om en ung Johnny Lang! Framtidens bluesman! Kort och gott gjorde alla helt fenomenala insatser och gjorde det här till en oförglömlig kväll!
Mot slutet var alla uppe på scen och då var det häsosamt mycket gitarrer! Får vi be om en repris!??