Rolf Wikström Ztyle Jönköping 26/2 | FESTIVALPHOTO

Rolf Wikström Ztyle Jönköping 26/2

Review389_Roffe

En timma och en kvart efter utsatt tid, kl 21.15 går Roffe Wikström på scen inför ett till bristningsgränsen utsålt Ztyle! Då Roffe går på scenen är trycket längst fram värre än på en hårdrocks konsert! Det är med nöd och näppe att man kan knäppa dom bilder man ska den här kvällen! 358 betalande fyller upp lokalen till bredden, det var faktiskt så hårt tryck så att arrangören fick neka folk i entrén! Roffe Wikström har fotfarande kvar sin dragningskraft! Och den förväntansfulla publiken blir inte besviken, Roffe Wikström levererar 2 st set med högoktanig blues av ädlaste märke. Inlednings låten Leva Som En Luffare sitter alltid rätt, sedan kommer Wikström pärlor på löpande band. Vi Ska Bygga Upp En Kyrka , Inte En Spänn På Fickan och Behöver Nån Att Älska framförs med både känsla och glöd, när sedan ämnet glider över på sexuell självtillfredsställelse, ger han Jönköping en rejäl känga då han introducerar låten Ta Saken I Egna Händer och utnämner Jönköping till centrum för just sexuell självtillfredsställelse! Möts han av ett jubel utan dess like! Jo jo vi befinner oss i Sveriges Jerusalem......Avslutningen på kvällen blir magnifik, med Kom Till Mig Kvinna låten som gjorde Rolf Wikström till Roffe med hela svenska folket. En enorm energi och en röst som förmedlar känsla och som kan framhäva texterna, som till stor del är självupplevda, Roffe Wikström har försvenskat den mest amerikanska av amerikanska musikformer till den milda grad, så att man bitvis skulle kunna tro att bluesen föddes i Sverige! Det är inte var dag man får dela ut en fullpoängare, men kvällens spelning var en sån! Sveriges Mr Blues är tillbaka på allvar!